Продавець ТОВ "КОМПАНІЯ ТРАНСЕНЕРГО-КОМ" розвиває свій бізнес на Prom.ua 15 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
56 відгуків
+380 (50) 387-08-09
+380 (97) 092-00-75
ТОВ «Компанія Трансенерго-Ком»
Кошик

Відмінності зимового дизельного палива від річного

Відмінності зимового дизельного палива від річного

Взимку і влітку одним кольором?
Чим зимове паливо відрізняється від літнього.

Оригінал статті розміщено на сайті www.sg-dizel.ru

У розмовах про дизельному паливі часто доводиться чути про те, що воно буває "зимовий" і "літній". Чи існують принципові відмінності між цими двома підвидами пального? Якщо так, то в чому вони полягатимуть? І як це на практиці? Спробуємо дати відповіді на ці питання.

Отже, як відомо, головним болем будь-якого автомобіліста в зимових умовах є проблема запуску двигуна. Особливо актуальне це питання для наших широт, де суворі холоду - аж ніяк не рідкість.

Які небезпеки підстерігають автовласників у зв'язку з негативними значеннями температури повітря? Правильно, в першу чергу, це загустіння, а то й замерзання пального, що робить неможливою нормальну роботу двигуна. Та що там робота - і запустити мотор в таких умовах буде малореально.

Для того, щоб уникнути подібних труднощів, здійснюється виробництво і продаж дизельного палива, яке прийнято називати "зимовим". У чому ж його відмінність від "літнього"?

Справа в тому, що літнє дизельне паливо відрізняється високим вмістом довголанцюжкових молекул парафінів, які починають кристалізуватися ще при позитивних температурах. Не можна в такому випадку якось зменшити їх кількість? Можна. Для цього необхідно на стадії перегонки нафти встановити температуру в плюс триста двадцять градусів за Цельсієм замість запропонованого в таких випадках досить широкого інтервалу від 180 до 360 градусів. При дотриманні цієї умови довголанцюгових парафіни не потраплять в дизельне паливо. Але і самого пального на виході вийде приблизно в півтора рази менше. Тому і його вартість буде вище, ніж у літнього варіанту.

Остання обставина, а також той факт, що, так званий, "ареал" доставки зимового дизпалива відносно невеликий (та й затребуване воно лише кілька місяців у році), робить економічно більш доцільним виробництво літнього варіанту пального. Саме його, в основному, і виготовляють на нафтопереробних заводах. Перетворити таке пальне в зимовий можна одним із двох способів - або депарафинизацией (з допомогою карбаміду або спеціальних молекулярних фільтрів - цеолітів), або додаванням депресорних присадок. Перший спосіб дуже ефективний, але має істотний недолік - виключно високу вартість. Тому частіше користуються другим і вводять в паливо, наприклад, полімери метакрилової кислоти або сополімери етилену з вінілацетатом. Подібні добавки діють по одному з двох можливих механізмів. Суть першої в тому, що молекули депрессора осідають на кристалах парафіну і не дають їм зростатися в великі агломерати, що швидко призвело б до блокування роботи двигуна. При спрацьовуванні другого механізму депрессора з пониженням температури створюють штучні осередки кристалізації парафінів і притягають їх до себе. В результаті і в тому, і в іншому випадку кількість кристалів парафіну перевищує аналогічний показник у дизпалива без депрессора. Але от розміри цих кристалів виявляються істотно менше, завдяки чому вони не настільки швидко забивають фільтр тонкого очищення. І, в кінцевому підсумку, двигун спокійно заводиться навіть при дуже низьких температурах навколишнього середовища.

Отже, якщо ваш автомобіль працює на дизельному двигуні, то найкращий спосіб забезпечити собі комфортне існування - це скористатися послугами антигеля, додавання якого паливо перетворить його в зимовий. До речі, якщо на заправці вам сказали, що продають саме зимове дизельне паливо, не поспішайте вірити. Дуже часто єдине, що ріднить це пальне з зимовим варіантом - це ціна. На жаль, таких "умільців" у нас ще хоч греблю гати. Тому краще підстрахуватися і самостійно підготувати паливо до майбутніх холодів.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner