Продавець ООО «Компания ТрансЭнерго-Ком» розвиває свій бізнес на Prom.ua 13 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
31 відгук
ООО «Компания Трансэнерго-Ком»
+380503870809
+380503870809
+380970920075

Основні характеристики дизельного палива

Основні характеристики дизельного палива

Що лякає в нашій солярці найбільших світових автовиробників, які відмовляються інший раз поставляти на наш ринок автомобілі з дизельними моторами останніх поколінь з формулюванням «...з-за низької якості палива»?

Для цього необхідно розібратися, що є дизпаливо і з чим його їдять.

Дизельне паливо має низку специфічних характеристик, що визначають не тільки ефективність роботи двигуна, але і впливають на термін служби вузлів паливної системи.

Основною характеристикою прийнято вважати цетанове число (аналогічно октановому числу бензину у). Воно характеризує роботу двигуна з точки зору займання дизельного палива і його згоряння. Від цетанового числа, в свою чергу, залежить потужність, димність і шумність двигуна. Звичайний діапазон значень цетанового числа коливається від 40 до 50. Фактично, ця цифра означає термін затримки займання (відрізок часу від подачі палива в циліндр до його займання). Більш високе цетанове число означає менший період запалення, і, відповідно, краще горіння палива. Крім того, при його підвищенні поліпшуються екологічні характеристики вихлопу. Однак якщо цей показник перевищує 60, то приріст потужності двигуна припиняється. У свою чергу, солярку з низьким цетановим числом робити простіше, тому на практиці виготовляють дизельного паливо з цетановим числом не менше 40-45.

Цетановий індекс - розрахункове цетанове число до добавка в паливо цетаноповышающей присадки. Величина цетанового індексу щоб уникнути передозування присадок повинна бути максимально близька до цетановим числом. Цетановий індекс фактично визначає якість палива на проміжному циклі виробництва.

Фракційний склад - поряд з цетановим числом є одним з найбільш важливих показників якості дизельного палива. Він впливає на витрату палива, димність випуску, легкість пуску двигуна, знос тертьових деталей, нагароутворення і закоксовування форсунок, пригорання поршневих кілець.

Середня випаровуваність (температура при якій википає 50% початкового об'єму палива) характеризує робочі фракції палива. Саме вони забезпечують запуск, прогрівання, прийомистість і стійкість роботи двигуна, а також визначають характеристики перехідних режимів.

Температура википання 95% палива. Визначає повноту випаровування палива в двигуні. При дуже високих значеннях паливо не встигає повністю випаровуватися і конденсується на внутрішніх поверхнях камери згоряння, що призводить до підвищеного нагароутворення, розрідження масла і прискоренню процесів зношування деталей циліндропоршневої групи та клапанів.

Температура спалаху в закритому тиглі - найменша температура, при якій пари палива здатні спалахувати при появі відкритого джерела вогню, не утворюючи при цьому стійкого горіння. Температура спалаху визначає умови безпеки застосування палива.

Масова частка сірки - кількість сірки, присутнє в паливі. Наявність сірки в паливі має як негативні, так і позитивні сторони. З одного боку, підвищений вміст сірки в паливі погіршує екологічні параметри вихлопу, призводить до утворення сірчаних і сірчистих кислот в системі змащення, що провокують прискорення окислення моторного масла. Це призводить до зниження змащувальних, протизносних, протизадирні і миючих властивостей масла і утворення нагару в камері згоряння. Отже, при роботі двигуна на паливі з високим вмістом сірки доводиться скорочувати міжсервісні інтервали.

Однак, зниження вмісту сірки призводить до погіршення змащувальних властивостей палива, що призводить до прискореного зносу деталей ПНВТ і паливних форсунок.

Кінематична в'язкість і щільність - визначають можливість нормальної, безперебійної подачі палива, освіти паливо-повітряної суміші і працездатність системи фільтрації.

Змащуюча здатність - характеристика, що показує здатність гідродинамічної та граничної мастила рухаються частин ТНВД. Визначає термін служби елементів паливної системи.

Ступінь чистоти палива визначає ефективність і надійність роботи двигуна, особливо паливної апаратури. У парах тертя паливних насосів зазори становлять 1,5-4,0 мкм., відповідно частки розмір яких перевищує ці значення призводить до прискореного зносу деталей.

Вуглецевий нагар, а точніше, здатність до його утворення. Залежить від якості палива. Чим воно нижче, тим інтенсивніше нагар утворюється на внутрішніх поверхнях камер згоряння, що з часом призводить до поступового зниження потужності двигуна.

Щільність палива - енергетичний показник дизельного палива. Чим вище щільність, тим більше енергії виробляється в процесі згоряння суміші і, відповідно, зростають показники ефективності і економічності.

Температура помутніння - температура, при якій починається процес кристалізації міститься в паливі парафіну. При цій температурі парафін нерівномірно розподіляється в об'ємі палива, утворюючи своєрідні «хмари».

Точка закупорки - мінімальна температура, при якій паливо здатне протікати в канал діаметром 45 мкм. Значення температури точки закупорки безпосередньо залежить від температури помутніння. Зниження температури до цього значення призводить до закупорки паливних фільтрів кристалами парафіну.

Неспалимі шлаки - показник впливає на ступінь чистоти палива. Практично будь-дизельне паливо містить деяку кількість вогнетривких, важко фільтруються металевих включень - шлаків.

Як видно, характеристик, що впливають на якісні показники дизельного палива чимало. І основна біда російської солярки - як і раніше, значна частка нафтопереробних заводів працюють на обладнанні, зробленому ще у СРСР. Відповідно і їх продукція повністю підходить для дизельних двигунів тих років, що встановлювалися на МАЗах, КамАЗах, МТЗ та інших невибагливих «робочих конячок». Справедливості заради варто помітити, що в останні роки, особливо з початком запровадження європейських екологічних стандартів сімейства Euro, ситуація почала стрімко змінюватися: багато НПЗ, що належать великим компаніям взяли курс на технічне переозброєння. Естественно дизельное топливо выпускаемое этими предприятиями соответствует всем современным стандартам качества, но к сожалению, доля такого топлива на рынке пока что ощутимо мала, а в большинстве случаев на АЗС предлагается солярка недостаточного качества для безопасной и долгой эксплуатации двигателей, разработанных и произведенных за рубежом. Но другого топлива у нас пока что нет. И единственным выходом представляется использование специальных присадок в топливо, способных «подтянуть» показатели до требуемых величин. Але варто пам'ятати, що категорично не рекомендується одночасно застосовувати присадки від різних виробників, оскільки вони можуть виявитися несумісними і замість поліпшення властивостей палива цілком можна наблизити необхідність візиту до мотористів і в спеціалізовану майстерню з ТНВД і паливних систем. Тим більше, що у провідних виробників автохімії в асортименті присутні присадки практично на будь-який випадок.